Lek-sloopwerken B.V. schaft twee hydraulische OilQuick snelwisselsystemen aan

DURF OM VAN GEBAANDE PADEN AF TE WIJKEN VERBINDT LEK-SLOOPWERKEN MET DEMAREC

‘OK  de prijs is dan wat hoog. Maar dan heb je ook wat in huis. Het werkt in de praktijk super! Want dankzij de hydraulische OilQuick snelwisselsystemen van Demarec wisselen de machinisten van onze twee graafmachines (40 ton) binnen enkele seconden van uitrustingsstuk. Dit inclusief de aan-  en afkoppeling van de benodigde hydrauliekslangen. Ook wordt nu altijd het juiste uitrustingsstuk voor de juiste klus gebruikt. De machinisten hoeven de cabine niet meer uit en kunnen daardoor achter elkaar doorwerken met als resultaat dat de machines efficiënter inzetbaar zijn. Er kan sneller worden geladen en vrachtwagen hoeven nauwelijks te wachten. Bovendien is het werken met het hydraulische OilQuick snelwisselsysteem een stuk veiliger, omdat de machinist niet meer tussen het puin hoeft te staan om van uitrustingsstuk te wisselen. Onze machinisten willen nooit meer zonder het OilQuick systeem werken, zo tevreden zijn ze.’

Dit zegt Maarten Lek in zijn hoedanigheid als eigenaar en directeur van Lek –sloopwerken B.V. , een relatief jong gespecialiseerd sloopbedrijf met inmiddels twee vestigingen in Maasdijk en Woerden. ‘Ik besef me terdege dat er dankzij de forse tijdbesparing er bij ieder project meer rendabel en kosteneffectief worden gewerkt met als logisch resultaat een positiever bedrijfsresultaat.  Daarom kan ik nu al verklappen dat onze nieuwe (toekomstige) kranen voor 100% zeker ook met het OilQuick snelwisselsysteem zullen worden uitgerust. Want ik heb berekend dat de investering tussen de drie en vier jaar is terugverdiend’, aldus de man die in de avonduren de HTS doorliep en met succes bouw & utliteitsbouw studeerde.

 

Sloopbloed

Maarten Lek heeft sloopbloed door zijn aderen stromen. Hoewel hij oorspronkelijk accountant wilde worden, belandde hij op jonge leeftijd bij een sloopbedrijf. Hij begon als administrateur koppensnellen en groeide door tot werkvoorbereider en werd later  projectleider van allerlei sloopprojecten. ‘Ik heb toen een mooie tijd gehad. Samen met collega’s heb ik prachtige sloopwerken uitgevoerd: viaducten, bruggen, centrales en fabrieken door heel Europa heen. ‘

Daarna vervolgde hij zijn loopbaan als regioleider Noord-Holland en Schiphol bij Freesmij. Vervolgens startte hij in 2009 zijn eigen bedrijf. Binnen een half jaar waren alle benodigde certificaten behaald!  Na verschillende bedrijfsovernames is het bedrijf in 2013 naar Woerden verhuisd.

   

Referentieprojecten

Wie door de website van het huidige Lek-sloopwerken B.V. scrolt komt inmiddels een aantal indrukwekkende referentieprojecten tegen. Variërend van renovatie Velsertunnel, slopen zagen platforms op Schiphol, het rippen van asfalt van 20 viaducten over de A20 tot aan bodem- en asfaltsanering alsook boren bij de Noord-Zuid lijn in Amsterdam en het slopen van 500 palen bij het Centraal Station in Rotterdam. Het is slechts een willekeurige greep uit de portefeuille gerealiseerde projecten van het bedrijf.  

 

Out of the box

Eigenaar Maarten Lek vertelt dat het duurzame sloopbedrijf vandaag de dag beschikt over ruimschootse kennis en ervaring op het gebied van renovatiesloop, totaalsloop, asfalt rippen, civiele sloop, recycling, asbestsanering, bodemsanering en alle takken van betonbewerking. ‘Ons bedrijf zet kennis en ervaring graag in om samen met de klant de juiste oplossing te vinden voor iedere uitdaging. Dit doen wij altijd met een bewust oog voor de omgeving.  We staan bekend om het "out of the box" denken en worden daarom veelvuldig gevraagd voor het uitvoeren van lastige en de meest complexe klussen. Denk daarbij aan de sloop/renovatie van bruggen, viaducten en hoge gebouwen. Zonder overdrijving: we denken als geen ander met de klant mee. En dat gaat zelfs zover dat we desnoods speciaal materiaal naar onze eigen specificaties  laten vervaardigen om de klus naar volle tevredenheid van de opdrachtgever te kunnen uitvoeren.’

Dat innovatief vermogen en de durf om van gebaande paden af te wijken ziet Maarten Lek ook terug bij Demarec. Het is zijns inziens de verbindende factor tussen de twee bedrijven. Bovendien stellen zij ook alles in het werk (o.a. met een perfecte serviceverlening) om steeds weer met de juiste oplossing te komen. De totale bedrijfsvoering is gericht op maximale klanttevredenheid. Wat dat betreft is het  hydraulische OilQuick snelwisselsysteem een schot in de roos.’

 

Investering in de toekomst

De aanschaf van het OilQuick systeem is niet anders dan een investering in de toekomst. Een investering die garant staat voor meer winst en zichzelf razendsnel terugverdient. De voordelen van het OilQuick systeem op een rijtje:

  • Maakt graafmachines, wielladers en vorkheftrucks efficiënter;
  • Dankzij tijdsbesparing positiever bedrijfsresultaat;
  • De machinist hoeft niet meer uit de cabine om slangen te wisselen;
  • Tot 30% sneller de (sloop)klus geklaard;
  • Minder machines nodig voor hetzelfde werk;
  • Altijd het juiste uitrustingsstuk voor het werk;
  • Geen onnodige schades door gebruik van het juiste uitrustingsstuk;
  • Verbeterde arbeidsomstandigheden voor de machinist,
    (denk aan werken in een asbestomgeving);
  • Draagt bij aan het MVO-beleid (voorkomt lekken van olie);
  • Milieuvriendelijke lekvrije hydrauliekkoppelingen;
  • Kans op kapotte slangen nihil;
  • Geen onnodige wachttijden bij het laden van vrachtwagens;
  • Minder stilstand van de machine, dus ook minder kosten.